Incubeta helpt speelgoedmerk Coblo met Bollify: +135% verkoopgroei op Bol.com

Picture of Coblo x Incubeta

Coblo x Incubeta

Geschreven door Incubeta

De klant

Coblo is een innovatief speelgoedmerk uit Nederland, bekend om zijn hoogwaardige speelgoedproducten. Ondanks hun gevestigde aanwezigheid op de Nederlandse en Belgische markten, had Coblo nog aanzienlijk onbenut potentieel op Bol.com, de grootste online marktplaats in Nederland en België. Het speelgoedmerk benaderde Incubeta voor ondersteuning bij hun marketplace-content en -advertenties, vooral om hen te helpen de verkoop tijdens het hoogseizoen te stimuleren.

Toen Coblo en Incubeta in november 2023 samen begonnen te werken, was het hoogseizoen al in volle gang. Het team moest snel en strategisch handelen om indrukwekkende resultaten te behalen, vooral gezien het feit dat Coblo nog nooit eerder had geadverteerd op Bol.com. Het team van Incubeta begon helemaal opnieuw.

Strategie

Als Bollify zijn we trots om samen met partijen zoals Incubeta samen te werken om dit soort resultaten te behalen voor merken zoals Coblo.

 

Het team van Incubeta heeft intensief gebruik gemaakt van Bollify om Coblo te ondersteunen bij het maximaliseren van hun aanwezigheid en verkoop op Bol.com. Onze krachtige tool biedt real-time inzichten in zoekvolumes en geeft een overzicht van organische en betaalde posities op het platform. Door deze waardevolle gegevens te combineren met het strategische inzicht van Incubeta’s consultants, heeft het team een effectieve content- en advertentiestrategie ontwikkeld die heeft bijgedragen aan het succes van Coblo. Door wekelijks het account van Coblo te monitoren en incrementele verbeteringen aan te brengen, hebben ze indrukwekkende resultaten behaald die niet alleen de gestelde doelen hebben overtroffen, maar ook de prestaties van de concurrentie. 

Ranking binnen categorie
200 #
Verkoop stijging
0 %
Verkoop groei (Q-o-Q)
0 %

Resultaten

De resultaten van de samenwerking spreken voor zich zelf: 

  • Ondanks de relatief late instap (midden in het hoogseizoen), werd Coblo al binnen één maand na het begin van de samenwerking snel de marktleider in hun categorie (magnetisch speelgoed) op Bol.com. 
  • Het vierde kwartaal, traditioneel het feestdagenseizoen, van Coblo zag een ongekende stijging van 135% in de verkoop (jaar-op-jaar) vergeleken met het voorgaande jaar.
  • Indrukwekkend genoeg vond 70% van deze verkopen plaats in de korte maar intense periode van het vierde kwartaal. 
  • Door het vierde kwartaal van 2023 te vergelijken met dat van 2024, na de ondersteuning van Incubeta, groeide Coblo met 512% in de verkoop (kwartaal-op-kwartaal). 
  • Coblo verwierf indrukwekkend 19 organische posities van de 24, waardoor het aanzienlijke zichtbaarheid kreeg op Bol.com.
 
Bollify is trots op de rol die we hebben gespeeld in het stimuleren van de groei en het succes van Coblo op Bol.com.
 

Project-level ranking distribution

Een nulmeting, samen met de impact van de verbeterde zichtbaarheid op projectniveau, wordt gepresenteerd door middel van een gedetailleerde breakdown van de ranking distributie binnen Bollify.

Van (gemeten: Wed Nov 01 2023)

Top 10: 5%, 15 producten

Pagina 1: 24%, 39 producten

Pagina 2-5: 63%, 53 producten

Pagina 6-10: 7%, 6 producten

Pagina 11+: 0%, 0 producten

Naar (gemeten: Sun Dec 31 2023)

Top 10: 13%, 11 producten

Pagina 1: 45%, 40 producten

Pagina 2-5: 39%, 34 producten

Pagina 6-10: 2%, 2 producten

Pagina 11+: 1%, 1 producten

Dit overzicht biedt een duidelijk beeld van de impact van het project dat Incubeta heeft uitgevoerd om zowel naar de klant te rapporteren als om hun eigen ondernomen acties meetbaar te maken tijdens het werkproces, gericht op het vergroten van de zichtbaarheid van Coblo.